املش نيوز : اسدا.. عباسی نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه آموزش عالی در 2 شهرستان رودسر و املش اظهارداشت: در ارتباط با توسعه آموزش عالی در این 2 شهرستان طی 2 سال اخیر موفق به راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی واحد رودسر شده ایم که از ترم تحصیلی آینده اقدام به پذیرش دانشجو خواهد نمود همچنین برای راه اندازی این مرکز آموزشی درشهرستان املش نیز اقداماتی صورت گرفته تا در آینده شاهد راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان نیز باشیم.
وی افزود: همچنین دانشگاه پیام نور رودسر با داشتن 3 هزار دانشجو توسعه یافته و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان نیز از ترم آینده تحصیلی با جدا شدن از دانشگاه لاهیجان به شکل مستقل به صورت واحدی در خدمت دانشجویان خواهد بود، موافقت برای راه اندازی مرکز سماء کلاچای و راه اندازی 2 رشته در قالب دانشگاه آزاد اسلامی واحد املش در کنار آغاز به فعالیت دانشگاه پیام نور این شهرستان با دو رشته از مهرماه سال جاری از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه آموزش عالی در 2 شهرستان رودسر و املش می باشد.
نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی همچنین از موافقت برای ایجاد آموزشکده فنی آموزش و پرورش در شرق گیلان خبر داد و تصریح کرد: درشرق استان گیلان همچنین شاهد راه اندازی 3 مرکز تحقیقات علمی، پژوهشی هستیم که مرکز تاس ماهیان خزر با اعتبار یک میلیارد ريال مصوب شد، در سفر ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات فندق راه اندازی شده اند و در آینده ای نزدیک نیز شاهد راه اندازی مجموعی گیاهان دارویی خواهیم بود.
این امر در حالی است که هنرستان فنی حرفه ای املش در زیر مجموعه وزارت کار نیز سال گذشته در املش راه اندازی شده و در رودسر تجهیز کارگاه صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم شاخص های مربوط به بخش آموزش عالی را دنبال نماییم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ساخت سریع دانشگاه صنعتی شرق گیلان را نیازمند مشارکت مردم و خیرین دانست و گفت: برای ساخت دانشگاه صنعتی در شرق گیلان مذاکرات مربوطه صورت گرفته و برای تسریع در روند ساخت آن نیازمند مساعدت مردم نیکو کار هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بازنشستگی زودتر از موعد فرهنگیان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی جهشی در ساختار اداری و آموزشی دولت ایجاد شود تا با اشتغال بیکاران متخصص در آموزش و پرورش شاهد ایجاد تحول در آن باشیم و با توجه به چشم انداز 20 ساله در خاورمیانه و جهان جزء کشورهای شاخص در مسائل علمی و در زمینه دانش محوری باشیم.
مهندس عباسی خاطر نشان کرد: بیشترین دغدغه معلمان جنبه رفع تبعیض و به وجود آوردن عدالت اجتماعی است تا با توجه به زحمات آنان و مسائل معیشتی و جایگاهشان به آنان توجه شود.
معلمان بزرگترین رسالت انسان سازی را به دوش دارند و باید از لحاظ روحی و روانی تامین باشند تا بتوانند با انگیزه و اشتیاق در کلاس های درس حضور پیدا کنند و سبب باروری استعداد دانش آموزان شوند و این امر تحقق نمی یابد مگر آنکه به جایگاه واقعی آنان توجه شود.
وی افزود: در بخش کتب درسی نیز باید به این نکته توجه شود که محتوای آنچه که به تالیف میرسد متناسب با نیازهای جامعه، روزآمد و با واقعیت ها و سرعت مسائل علمی تطبیق داشته باشد که بعد از فراغت از تحصیل دانش آموزان برای جامعه مفید باشد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی استاندارد سازی مدارس از لحاظ فیزیکی را یکی از موارد مهم در سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: با توجه به اعتبار 4 میلیارد ريالی که در این بخش گذاشته شده امیدواریم به سمت استاندارد سازی فضاهای آموزشی حرکت کنیم و با عملیاتی شدن دروس و آزمایشگاهها استعدادهای خلاق فرزندان سرزمین ماه شکوفا شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش حقوق فرهنگیان باید در نظر گرفتن واقعیت های جامعه و تورم اثر گذار باشد و با نظام هماهنگ پرداخت می توان گام مهمی در این راستا برداشت که این مسئله در حال بررسی است.